Provkör nya CRF250 Rally!

Date torsdag, 24. augusti 2017

Provkör nya CRF250 Rally!

crf250rally

Honda CRF250 RALLY – Äventyret väntar

CRF250 RALLY är redo för helgäventyret, långresan eller pendlingen till jobbet. Vilket man än väljer har man nytta av lång fjädringsväg, stora bromsskivor med ABS, utmärkt skydd mot väder och vind med CRF450 RALLY-inspirerade kåpor och en imponerande räckvidd. Äventyrsmaskinens kraftkälla är en lyckad kombination av bottenvrid och toppeffekt.


CRF250 RALLY bygger på CRF250L, men mycket har ändrats för att göra modellen till ett unikt alternativ på marknaden. Stilen är hämtad direkt från HRC:s tävlingsmaskin CRF450 RALLY. Framtill får föraren vindskydd av det ”svävande” kåpglaset, kåpan och kylarvingarna. Resten av maskinen är lika minimalistisk som en crosshoj. De osymmetriska strålkastarna och blinkers har lysdiodlampor.

 

En stor bränsletank ger lång räckvidd och den nya digitala instrumenteringen har bränslemätare och varvräknare. Lång fjädringsväg och hög markfrigång gör stor nytta i skogen. Den flytande frambromsskivan är större än på syskonmodellen och ABS kan stängas av för bakbromsen. Motorn uppfyller EURO4-kraven och har mer vrid i botten och mer effekt på topp tack vare uppdateringar jämfört med den ursprungliga CRF250L: insprutning, spjällhus och ett lätt avgassystem hör till nyheterna.

 

CRF250 RALLY är konstruerad för att köras långt och det syns på utstrålningen. Designen är inspirerad av CRF450 RALLY och det ”svävande” kåpglaset, den övre/nedre kåpan och kylarvingarna skyddar föraren utmärkt mot väder och vind. Handskydd fyller sin funktion för både händer och broms- och kopplingshandtag.

 

Maskinens bakre halva är avskalad som på crosshojar med sidokåpor och ett sadel-/tankparti som gör det lätt för föraren att flytta sig. En hasplåt skyddar hojen undertill och växelpedalens ände är vikbar. Sadelhöjden är 895 mm och därmed 20 mm högre än på CRF250L.

Strålkastaren är kompakt och består av dubbla asymmetriska lysdiodlampor. Bakljus, lysdiodblinkers och nummerplåtshållare har en diskret utformning längst bak. Den digitala instrumenteringen är överskådlig och visar hastighetsmätare, varvräknare, bränslemätare och klocka.

Bränsletanken rymmer 10,1 liter (inklusive 1,6 liter i reserv), vilket betyder en räckvidd på 320 km tack vare en bränsleförbrukning på 33,3 km/l (WMTC-läge). Det platta tanklocket har praktiska gångjärn.

CRF250 RALLY har Hondas tävlingsfärg Extreme Red som grund med svarta och vita inslag hämtade från HRC:s fabriksmaskiner.

 

Finns att provköra nu. Välkommen in!